Søg i denne blog

tirsdag den 7. oktober 2014

At bære drømmene med


At have sine drømme med sig er noget af det største og vigtigste, men det der står over, er at handle på dem, så de vokser sig store, stærke og flyvefærdige og bliver til endnu flere drømme og mål.
Det kræver mod at turde gå med sine drømme, især når det er mørkt eller der er sten på vejen.
Men det giver så god mening, for at blive stående eller gå en forkert vej trækker energien og lyset ud af krop og sjæl.
Det handler ikke om at undgå frygten og tvivlen, når man går med sine drømme, men om at blive gode venner med de to. Mærker du frygten og tvivlen, så bliv stående og kig roligt på dem. Hvad vil de sige? Hvad betyder det, at de kigger frem?
Det er, når de kravler eller buldrer frem, at der er noget på spil…noget at være nysgerrig på.
Måske er det nogle gamle mønstre og gamle følelser, der vækkes?
Jeg husker så på, at mønstre bare er gamle vaner og ved at arbejde med dem kan de erstattes af andre vaner. Og følelser, er kun følelser. At jeg ikke ér mine følelser, men kan gå ind og ud af dem. Jeg er summen af hvad jeg har tænkt, følt og oplevet og fremadrettet kan tanker, følelser og oplevelser justeres. 
Når floden af følelser virker overvældende og truer med at hive mig med, kan jeg gå ind i mig selv. Meditation er en glimrende hjælp til at få nok fodfæste til at turde kigge på floden. Jeg kan så vælge at smide de følelser der en gang hjalp mig ud og erstatte dem med nogle andre, der er mere hensigtsmæssige til der, hvor jeg er nu. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar